fredag, juli 15, 2016

Iste i hettan

Så varmt och fuktigt ute! "Real feel" 39 grader celsius säger väderleksrapporten. Nere i Soho igår slank jag in på Harney & Sons, eftersom butiken ligger i samma kvarter som Dean & DeLuca. Massor av teer och till rimliga priser dessutom. Ett New Yorktips. Förutom persikote, köpte jag en ljuvlig Formosa Oolong, ett te jag inte druckit på länge. Iste är ett måste den här årstiden, fast Mr. B hävdar bestämt att iste gjort på persikote (bara frukter, inga teblad) smakar som Kool-Aid. Det gör det absolut inte, men om så vore, okej då, I drank it (the Kool-Aid, that is).

2 kommentarer:

Hanneles bibliotek sa...

iste har jag inte riktigt blivit kompis med... English breakfast tea ska det vara med socker och mjölk, även på sommaren :)

Mrs. B sa...

Jag dricker bara iste som jag gör själv eftersom de färdiga varianterna oftast (alltid?) är för söta. Harney & Sons smaksätter iofs sina teer med stevia så numera gör jag också det. Lite, lite räcker långt. En gång i tiden drack jag också te med mjölk, men numera föredrar jag det utan. Eller så har det bara blivit en vana.