måndag, oktober 20, 2008

London Film Festival

...pågår just nu. De senaste åren har jag med glädje sprungit mellan biografer, jagat biljetter och skrattat, gråtit, svurit över fantastiska, halvdana och urkassa filmer. Förra året såg jag nog en eller två dåliga filmer för många för i år har jag inte känt någon riktig entusiasm över festivalen och därför inte köpt en enda biljett. Om jag orkat gå hade jag nog försökt se:
Italienska Un giorno perfetto, stumfilmen The Living Corpse, Palme d'Orvinnaren Entre les murs, franska Nucingen house och La belle personne (en nytolkning av Mme Lafayettes La Princesse de Clèves, med überfranske Louis Garrel i en av huvudrollerna), Firaaq, Liverpool, All Around Us, Salt of this Sea och så vidare. Biljetterna till Che, Frost/Nixon (verkar så bra!), Vicky Cristina Barecelona och Quantum of Solace hade jag misslyckats med att få, men inte surat över eftersom de ändå kommer på bio snart.
Fast nu ska jag ju inte gå på någon festival.

Inga kommentarer: