fredag, februari 13, 2015

50 sidor per dag

Det har gått en månad sedan jag skrev någonting här sist och det beror delvis på att läser väldigt lite, delvis på att jag har väldigt lite tid för att skriva. Under julen frågade en av de vänner jag bara ser då vad jag läser just nu. Mitt svar var: just ingenting, eftersom jag är alltför upptagen med att undervisa litteratur. Å ironin. Att faktiskt också hinna läsa litteratur blir mer än jag hinner med. Eller kanske orkar med, eller klarar av. Det borde så klart inte vara på det sättet och för att skärpa koncentrationsförmågan har jag från och med nu som mål att läsa 50 sidor per dag. 50 sidor av faktiskt vad som helst, skönlitterärt eller ej spelar ingen roll. Först ut 50 sidor ur The Lonely Londoners (1956), Sam Selvons skildring av inflyttade västindier i 50-talets London.  
 

Inga kommentarer: