måndag, januari 09, 2017

En måndag på jobbet, typ

Nytt år, ny termin. Det här är den stressigaste tiden på året förutom terminsslutet. Jag får påminna mig om att ta paus, dricka en kopp te och sträcka på mig. Det är lätt att bara jobba på när man arbetar hemifrån. Samtidigt är jag så privilegierad som kan göra det i alla fall halva terminen. Termometern visar minusgrader i New York precis som i Sverige och snön ligger kvar på altanen. Som bilden visar har jag minsta skrivbordet - specialbeställt för att få plats precis här, mellan fönster och dörr. Men ganska kallt just på grund av placeringen. Efter tio år i London är jag dock van vid dragiga fönster och otäta dörrar. Därav fårskinn och yllesjal. För att inte tala om raggsockor. De syns dock inte i bild, för dem har jag på mig. Jag kokar en kopp te till, Kusmis Sweet Love. Ett kryddigt te med doft av lakritsrot och rosépeppar - värmer och piggar upp. 

4 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

vår värme har pajat så egentligen har vi lite för varmt, kan inte sänka... fixar det i maj, när varmare ute.

Hanneles bokparadis sa...

jag skulle ta datorn och krypa i säng :)

Hermia Says sa...

Vilken fin arbetsplats! Får mig verkligen att längta bort från mitt kommunala skrivbord..
Men teet gav jag i alla fall till min man i julklapp, det kan jag låna av där hemma :)

Mrs. B sa...

Hannele, det gör jag ibland. Jobbar ifrån sängen alltså, men det mår min rygg inte så bra av. Vid skrivbordet har jag ju världens bästa kontorsstol dessutom (på riktigt, det går att googla).

Hermia, tack, och du kanske kan norpa lite från din mans present och ta med dig till jobbet? Kusmis teer finns ju på påse också. Jag hittade Sweet Love på Åhléns av alla ställen och dricker det ibland på mitt jobbkontor. Lite smidigare med påste där.