onsdag, mars 21, 2018

Nor'Easter nummer 4

Den fjärde snöstormen under 2018. Det är inte bara i Sverige våren är sen. The first day of spring var i går, 20 mars, men av den syns inte mycket till idag. Jag har en ny liten kamera, med det långa namnet Sony Cyber-shot DSC-RX 100 III, som jag invigde idag. Så här ser det ut när man (eller i alla fall jag) filmar med den. Skärpan är bra, men klickljudet från zoomen har jag inte hunnit lära mig hur man tystar ännu. Som vanligt är det en snöfilm, precis som så gott som alla andra filmsnuttar jag lagt upp på den här bloggen genom tiderna:
Men alltså, det är mitten på mars. Var är våren?

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

konstgjord uppdelning av året....

Joelinda sa...

Jag tycker att det är rätt underbart med vintern, faktiskt, och förstår inte riktigt allt gnäll om att "nu får FAKTISKT värmen komma!". Ljuset har ju återvänt - större delen av dagen är det ljust ute och DET gör stor skillnad. Att det knarrar och knastrar under kängorna på de dagliga hundpromenaderna tycker jag bara är mysigt. (Finns det något värre än slask, lera och kallt aprilregn?)

Mrs. B sa...

Hannele: Inte konstgjord, i tisdags var dagen och natten precis lika långa - så egentligen bara ett namn för ett helt naturligt fenome! Fast man kunde ju kalla det något annat.
Joelinda: haha, fast slask är precis vad som blir resultatet när man bor i en stad och där snön inte stannar kvar. Snön i går var dessutom riktig blötsnö. Jag som är uppfödd ovanför polcirkeln och idag jobbar nära den är dessutom ganska trött på kylan och mörkret. Med solen vill jag ha värme - nu! Mina plantor som står ute på altanen säger samma sak.