söndag, augusti 16, 2009

Snart, snart, kanske...

(insp.: Caroline)

4 kommentarer:

Caroline sa...

De ser tunga o täta ut, men ändå ack så stiliga! Ser fram emot ev seriebloggning av saken i fråga.

Mrs. B sa...

Det är precis vad de är, tunga och ganska otympliga, suck. Den översta vol. 1 är Swanns way, medan den grå vol. 1 innehåller de tre (!) första böckerna i serien. Och så var det ju det här med att de är på engelska, vilket jag visst kommer att ta upp så fort jag påbörjar läsningen...

Bokbabbel sa...

Imponerande läsprojekt. Men vilken trevlig bokhyll som skymtar där i bakgrunden! :)

Caroline sa...

Mitt minne är tyvärr dåligt, vilket gör att jag inte minns exakt alla turer om översättningen till engelska, men mkt snack om saken har det ju varit. Vilken översättning är det du har? Och, är du duktig på franska? När jag bläddrade igenom mina läroböcker från French Lit upptäckte jag att jag i min ungdom tydligen läst små delar av Proust på franska... Tyvärr inte ngt jag skulle klara av nu, vilket jag finner mkt trist; jag kan bara föreställa mig den sköna värld som skulle öppnas!