fredag, september 10, 2010

I speak English, therefore I am

I Sverige ser jag alltid fram emot augusti, när mörkret faller tidigare och den första riktiga kylan knäpper till. I Storbritannien, ialla fall i London, är oktober motsvarigheten till den svenska augustimånaden. I september är luften fortfarande ljum och tomaterna på balkongen gröna. Den vita anemonen visade sig vara en tidig höstanemon eller så beror den sena blomningen på att jag planterade den sent i våras. Endast pepparfrukterna har börjat skifta i rött. Oktober är också månaden då universiteten slår upp portarna igen och man kan plocka fram sina rejäla ytterplagg. Jag klagar inte på nuet. Jag bara konstaterar att jag fortfarande har tid kvar att samla ihop mig, att förbereda för mörkret, kylan och regnet. Och för det ständiga skrivandet, jobbsökandet och en annan typ av läsning - den som kräver men också ger mer.

3 kommentarer:

snowflake sa...

Hej! Jag vill bara tala om att jag tilldelat din blogg en award.

Mrs. B sa...

Å, tusen tack och kram!! Jag har ingen aning om jag får ta emot den utan att fortsätta kedjan men känner mig väldigt hedrad!

snowflake sa...

Klart du får! Det ska vara roligt, inget tvång. Du kan göra en Emma Thompson. :-)